Egy apró lecke a putyini propagandának: az internet korában nehezebb hazudni

A Life News, Putyin zsebtévéje egy órával a Malaysia Airlines 17-es, Kuala Lumpur-i járatának lelövése után már hibátlanul szolgálta az orosz érdekeket:

A kék kosztümös szpíker mindent felmondott az orosz propagandagépezet gyorsan összedobott összeesküvés-elméletéből, kezdve azzal, hogy a gépet az ukrán légierő gépei követték, azon át, hogy az ukrán hadsereg vitte oda a Bukot egészen addig, hogy a lázadóknak nincs is ilyenjük.

Csakhogy egy órával korábban ugyanez a szpíker ugyanebben a kék kosztümben még büszkén jelentette, hogy a lázadók Torez közelében "az ukrán hadsereg újabb, An-26-os szállítógépét lőtte le". Külön kihangsúlyozta, hogy a terület a Donyecki Népköztársaság ellenőrzése alatt áll.

Ezt a riportot a Life News oldaláról viszonylag gyorsan törölték. De nem elég gyorsan.