Lefújták az M0-s régi pályájának felújítását az M6-os autópálya és az 51-es főút között - írja a Népszabadság. A lap szerint az lehet a háttérben, hogy a Simicska Lajoshoz köthető Közgép vitte volna a 30-35 milliárdos tendert. Ez azért már más történet, mint üzengetni a Magyar Nemzetben.
A feladat a közvetkező: le kellene cserélni az elhasználódott aszfaltburkolatot betonra és újra kellene építeni a rosszul megtervezett hárosi Duna-hidat. A közbeszerzést július elején írták ki, most visszavonták.
A Népszabadság szerint két magyarázat is kering arról, hogy miért.
1. A hivatalos. A források átcsoportosítása miatt. Pont erre nem maradt már pénz a 2013-ban zárult uniós költségvetési ciklusban. Majd megcsinálják az új ciklusban, bár Lázár János a nagy útfejlesztések között nem említette a minap.
2. A verseny szélesítése. A kiírásban ugyanis együtt kezelték az aszfalt lecserélését és a híd újraépítését. Márpedig erre a feladatra a hazai cégek közül a Közgép és csapata tűnik kizárólag alkalmasnak. Korábban ezzel nem is lett volna semmi gond, most a hírek szerint viszont azon gondolkodnak, hogy szétbontják a két feladatot. A híd újraépítését azért így is a Közgép kapná meg, az is 15 milliárd. De a többi munkára esélyt adnának más cégeknek is.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.