A Nézőpont Intézet leányvállalata kíváncsi arra, mennyire szeretik az emberek az internetadót

Az internetadó megítéléséről kérdezgetnek telefonos közvéleménykutatók – írtunk tegnap, miután egy olvasónkat fölhívta rá a figyelmet.

Olvasónktól egész pontosan azt kérdezték meg, hogy

mennyire ért egyet az internetadó bevezetésével, hallott-e arról, hogy lesz korlátja az adónak, és ezt a szolgáltatók fizetnék, illetve hogy e utóbbi információk pozitívan befolyásolják-e a véleményét az adóról?

Majd, rátértek arra a kérdések, hogy mit szól a Fidesz-székház megtámadásához, hogy szerinte kinek a hibája volt, és hogy milyen szerepet játszott az utóbbi idők belpolitikai eseményeiben az Egyesült Államok.

Viszont az olvasónk hiába kérdezett többször is vissza, nem kapott világos választ arra, ki, melyik cég megbízásából készítenek kutatást. Ezért tegnapi cikkünkben kértük, hogy akinek szintén hasonló telefonos élménye volt, jelentkezzen. Több levelet is kaptunk, és ezekből kiderült, hogy a meglehetősen kormányközeli Nézőpont Intézet alá tartozó Kutatópont Kft. lett kíváncsi arra, hogy mit gondolnak az emberek az internetadóról.

A céget 2010 februárjában jegyezték be, nyolc hónap múlva pedig már százmilliós megbízást kaptak a Szerencsejáték Zrt.-től, közbeszerzés nélkül, természetesen. Mint a hvg.hu 2012-es cikkéből kiderül, azóta még bőven jutott óriási megrendelés a Kutatópontnak, százmilliós megrendelés jött a médiahatóságtól és az akkor még létező NFÜ-től is. Nagyobb szerződés idén év elején jutott a Kutatópontnak, ismét a Szerencsejáték Zrt. dobta meg őket egy 188,9 millió forintos, piackutatási megbízással.

Ezt a mostani kutatást alighanem a Miniszterelnökség megbízásából végezték. A Lázár János vezette csúcsminisztérium e hónap elején kötött százmillió forint értékben szerződést a vállalattal. Ez csak kis szelete annak a 2,9 milliárd (!) forintnak, amit a Miniszterelnökség október elején kommunikációs célokra elköltött.