Úgy néz ki, hogy nagyon bejött az RTL Klubnak a bosszúhíradó

"Vidáman, nagy átéléssel beszopták a cumit, és csináltak egy olyan híradót, amivel irtózatos mértékben vesztettek nézettséget."

Deutsch Tamás elemezte így az RTL helyzetét szeptember közepén a Népszabadságnak adott interjújában. Amit az interjúban mondott már akkor sem volt igaz, és így visszatekintve végképp látszik, hogy nem a próféta beszélt a fideszes politikusból.

Az RTL Híradó nézettsége ugyanis szinte folyamatosan növekszik azóta, hogy nyár elején a reklámadó miatt összerúgták a port a kormánnyal, és elkezdtek a korábbinál kritikusabb hangvételű adásokat csinálni.

Főleg két kategóriát figyelnek a nézettségnél a kereskedelmi tévék: a teljes népességet, és azt, hogy a 18-59-es, azaz a kereskedelmileg fontos korosztályban hányan ülnek le a műsorok elé.

A teljes népességénél az RTL Híradó

júniusi napi átlaga 514 ezer néző volt.

Ehhez képest az

októberi napi átlag már 898 ezer néző.

A kereskedelmi 15-59-es kategóriában a júniusi nap átlagos 249 ezer néző helyett októberben már átlagosan 456 ezren nézték a Híradót naponta.

Az is érdekes, hogy a nézettség a kormánnyal lényegesen engedékenyebb TV2 esti híradójához, a Tényekhez képest hogy alakult. A teljes népességnél a TV2 vezet, bár az előnye június óta folyamatosan csökken. A kereskedelmi 18-59-es kategóriában ennél drámaibb a helyzet, ott októberben a RTL híradója már le is nyomta a Tényeket pár ezer nézővel.

"A reklámadó beváltotta a hozzá fűzött reményeket, ezért hasonlóan más országokhoz, a jövőben is lesz reklámadó Magyarországon"

Ezt az NGM közölte csütörtökön, miután a HVG azt pedzegette, hogy esetleg visszavonják a javaslatot.

(A BrandTrend statisztikáiból dolgoztunk.)