Ennek a kislánynak nagyon nem tetszik, hogy az óráról, amit magának szeretne, a Tesco úgy gondolja, hogy az csak fiúknak való

A Tesco kénytelen volt lecserélni egy táblát britanniai áruházaiban egy hétéves kislány panasza miatt. Maggie Cole-nak azzal volt baja, hogy a játékosztályon egy szuperhősös ébresztőórát az áruház Gifts for boys (Ajándékok fiúknak) feliratú hirdetéssel reklámozott.

Maggie anyja fel is töltött egy képet kislányáról a Twitterre. A bejegyzést alig 8 nap alatt több mint 11 ezer felhasználó retweetelte, a Tesco pedig elnézést kért, és kicserélte a táblát.

// ]]>

Karen Cole, Maggie anyja a BBC-nek elmesélte, hogy lánya valószínűleg azért volt ennyire érzékeny a Tesco reklámjára, mert néhány hónapja elmagyarázta neki, hogy a világon minden játék minden embernek készül. Erre azért volt szükség, mert a szuperhősöket imádó és lovagokkal meg sárkányokkal játszó kislányt korábban zavarta, hogy azt hitte, bizonyos játékok csak fiúknak, mások pedig csak lányoknak készülnek.

Mikor pedig Maggie meglátta a táblát a Tescóban, rájött, hogy az pont az ellenkezőjét állítja annak, amit anyja magyarázott neki.

Nagy-Britanniában Let Toys Be Toys néven már civil kezdeményezés is indult annak érdekében, hogy a játékgyárak és az áruházak ne korlátozzák a gyerekek játékválasztását azzal, hogy egyes játékokat csak az egyik nemnek reklámoznak. Ezáltal pedig rossz érzést keltenek a gyerekekben, amiért olyan játékokkal szeretnének játszani, amik az iparág szerint nem az ő nemének valóak. (BBC)