Bocsánatot kért a koreai légitársaság vezetőjének lánya attól a két légiutas-kísérőtől, akiket azért rúgott ki, mert nem megfelelően szolgálták fel a mogyorót

Dél-Koreát napok óta foglalkoztatja a Korean Air két légiutas-kísérőjének ügye. Cso Hjunah, a légitársaság fedélzeti szolgáltatások részlegének vezetője, és a légitársaságot irányító Cso Jangho lánya, azért távolíttatta el egy szöuli járat stewardessét és a vezető légiutas-kísérőt, mert az utasoknak zacskóban, nem pedig tányéron vitték ki a mogyorót.

A járat ezért késett is, és a két alkalmazott azt állítja, hogy Cso Hjunah később arra kényszerítette őket, hogy térdelve esedezzenek a bocsánatáért. Cso ezt tagadta, de az incidens miatt vasárnap mindkét légiutas-kísérő otthonába elment, hogy személyesen kérjen bocsánatot. Egyiküket sem találta otthon, így üzenetet hagyott.

Cso bocsánatot kér (AFP)

A bocsánatkérésen kívül lemondott minden pozíciójáról nemcsak a Korean Airben, de a Cso család által vezetett Handzsin-konglomerátum más cégeiben is.

A csoport vezetője, Cso Jangho családfő is bocsánatot kért lánya magatartásáért, Cso Hjunah akcióját ő bolond tettnek nevezte.

A BBC tudósítója szerint a dél-koreaiak felháborodva, de érdeklődve követik az eseményeket, és úgy tűnik, komoly társadalmi vita indulhat meg arról, hogy jól működik-e a hatalmas, iparágakon átívelő üzleti konglomerátumokra alapozó dél-koreai gazdaság, amiben a leghatalmasabb családok gyerekei szinte automatikusan felelős pozíciókba kerülnek.

Koronavírus Hírek, háttér
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.