Meghalt az Etihad Airways egyik utasa, miután 13 órát késett a gépe

külföld
2015 január 05., 17:34
comments 77

Az eddig példa nélküli köd miatt késtek több órát az Abu-Dhabiból induló járatok vasárnap az Etihad Airways tájékoztatása szerint. Az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársaságának San Franciscóba tartó járata például 12 órát vesztegelt a kifutópályán, mire elkezdhette 16 órás útját. Az utasok így összesen 28 órát töltöttek a gépen.

Ugyanez történt a németországi Düsseldorfba tartó járattal is, annak 13 órát kellett várnia az indulás előtt. Ez a repülő azonban csak Bécsig jutott, itt ugyanis le kellett szállnia, mert

egy 73 éves utas meghalt a fedélzeten.

Az Etihad Airways egyelőre nem közölte a halál pontos okát, de azt tagadták, hogy az idős utas a gép késése miatt halt volna meg. A légitársaság elnézést kért a késésekért, és a kifutópályán veszteglő gépeken ülőket folyamatosan tájékoztatták a késés okáról, valamint ingyen frissítőket is felszolgáltak. Az Etihad szóvivője azt mondta: az időjárással pedig nem tudnak mit csinálni.

A San Francisco-i gép utasait azonban a Mashable szerint nem maga a késés dühítette fel, hanem az, hogy a repülőn kellett maradniuk. Több országban meghatározzák, hogy egy-egy repülő maximum mennyit állhat a kifutón. Az Egyesült Államokban ez például négy óra. Az Emírségekben azonban nincs ilyen szabály.

A vasárnapi eset után több pilóta is változásokat sürgetett Abu-Dhabi repterén, mert szerintük egyszerűen nem fenntartható, hogy a reptér személyzete és biztonsági előírásai képtelenek kezelni a rossz időjárás okozta késéseket. A reptér a város éghajlata miatt nincs hozzászokva az olyan időjáráshoz, amiben nem biztonságos a repülés. (Mashable)

(Címlapi kép: Wikipédia)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.