Az indonéz kutató-mentők kiemelték szombaton a Jáva-tengerbe veszett repülőgép farokrészét, és meggyőződtek arról, hogy
a fekete dobozok, amelyeknek a helye ebben a géprészben van, nincsenek ott.
Közben tovább folyik a kutatás a berendezések után, amelyek nélkül esélytelen rekonstruálni, pontosan mi is történt az AirAsia járattal.
Sejthető volt, hogy a dobozok nincsenek a farokrészben, mert azok az időszakos jelek, amelyeket a hatóságok fekete dobozok által kibocsátottnak véltek pénteken, a mérések szerint mintegy fél kilométerrel távolabbi helyről érkeztek.
A farokrészt 30 méteres mélységből emelték ki, valamint négy újabb holttestet találtak. Negyvennyolcra nőtt ezzel a megtalált holttestek száma.
Az AirAsia 8501-es járata 162 emberrel a fedélzetén december 28-án reggel indult az indonéziai Surabayából Szingapúrba. A kapcsolat a géppel a felszállás után 42 perccel szakadt meg, amikor az Airbus a borneói Kalimantan és Jáva között repült. Az indonéz meteorológiai szolgálat elemzése szerint a katasztrófát a szélsőséges időjárási körülmények idézhették elő. (via MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.