Így működött Simicska Lajos médiaipari közpénzszivattyúja

politika
2015 február 18., 09:50

Bátorfy Attila gigászi hosszúságú cikket írt, legörgetni is percekbe telik. A teljes cikket tegyék el későbbre, érdemes, de munka mellett szinte lehetetlenség végigolvasni.

A Kreatív stábja nyolcvanezer közbeszerzési és reklámozási adatot elemezett ki, és megpróbált utánajárni, hogy hogyan épült fel és működött az előző Orbán-kormány alatt Simicska Lajos médiabirodalma.

A cikk legfontosabb állítása, hogy a rendszer célja

„a kormányközeli média hizlalása és állami pénz kivétele volt. amelynek legnagyobb haszonélvezői az elmúlt hetekben kegyvesztetté váló Simicska Lajos és kiterjedt üzleti kapcsolatai voltak.”

A cikkben szereplő legfontosabb tények:

  • A kommunikációs közbeszerzések felét verseny nélkül osztották ki
  • Minél több pénzt lehetett elvinni egy közbeszerzésen, annál kevesebb volt az induló
  • A teljes összeg közel kétharmadát mindössze három ügynökség nyerte meg: az I.M.G., a Vivaki és a Bell & Partners. Közel háromnegyedét pedig öt ügynökség
  • A legtöbb pénzt nyerő tíz ügynökség/média között hat olyan van, amelyeknél kormányzati, vagy a kormánypárt gazdasági hátországához köthető kapcsolat mutatható ki
  • Olvasottsági/nézettségi/látogatottsági adatok nem igazolják az állami reklámköltést, vagyis azok a médiacégek is bőven kaptak állami hirdetéseket, amelyekre a kutya se kiváncsi

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.