A Tesla már valós tényező a világ boldogabbik felén

Villanyautó
2015 március 09., 17:33

Olvasom a híreket, bámulom a kimutatásokat, a grafikonokon tükröződő eredményeket. A villanyautó-gyártás lángoszlopa, a Tesla bár elmaradt a korábban kalkulált számoktól, a 2014 utolsó negyedévében értékesített 9 ezer 834 darab Model S így is rekord. Jó ezt olvasni, jó benne hinni, de a Budapesten fehér hollóként feltűnő egy-két darab autón kívül nem sok nyoma van a Tesla villanyautós forradalmának.

Pedig zajlik, szépen, csendben, és nem kell fényévekre utazni Magyarországról, hogy megtapasztaljuk hatását. Nekünk a Genfi Autószalonra tartva, egy hajnali sofőrcsere során sikerült rácsodálkozni a Tesla Supercharger töltőhálózatának rohamos fejlődésére.

Németország egy teljesen jelentéktelen autópálya-pihenőjében, Aichstetten mellett nyolc töltőpont várja a Tesla Model S tulajdonosait, akik ingyen tölthetik autóikat. Ráadásul nem kell órákat malmozva várniuk a töltésre, fél óra alatt 270 kilométerre elegendő energiát szív magába a Supercharger vezetékére kapcsolt kocsi.

Nyugat-Európában a Tesla lassan megoldja a villanyautózás örök tyúk vagy tojás kérdését (azért nincs autó, mert nincs töltő, vagy fordítva?). Elon Musk cége kemény kitartással sűrűsíti saját töltőhálózatát, és ha ez megvan, már csak egy olcsóbban kínált, egyszerű típus kell, hogy az átlagember agyában is megforduljon a villanyautóra való váltás. Legalábbis Bécstől nyugatra.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.