Megérkeztünk a csúcsra: az MTVA újságírásról oktatja az őket kritizáló BBC-t

A BBC blogján foglalkozott a magyar közmédia átalakításával, a brit amatőrök mindenféle apró-cseprő hibák felhánytorgatásával próbáltak belekötni a profi magyar MTVA-ba. Most megemlegetik, hogy a szakma olyan óriásaival húztak ujjat, mint Szabó László Zsolt, az MTVA ugyanis közleményben reagált a nyugati zsoldosok nemtelen vádjaira.

"Több pontatlanságot is tartalmaz a BBC Monitoring blog bejegyzése a megújult m1 indulásáról."

Így kezdődik az ellencsapás, amit Londonban nem fognak elfelejteni.

Kiderül, hogy

  • a BBC a blogon rosszul jelölte meg Szabó László Zsolt MTVA főnök pozícióját,
  • azt írták, hogy 80 milliárd forint ment el az átalakításra, pedig az csak 1,2 milliárd volt, a 80 milliárd az egész éves költségvetésük,
  • az MTVA szerint rosszul fordították angolra az NMHH nevét, ami nem "Hungarian Media Authority" hanem "National Media and Infocommunications Authority"

Na, szóval a lényeg, hogy teljesen el voltak tévedve, amikor azt írták, hogy nem sikerült túl jól a március 15-i megújulás.

"Dr. Szabó László Zsolt elmondta: ő maga is tanult a BBC-nél, sőt a British Council támogatásával a brit média működését tanulmányozta, ezért nagyon meglepték a cikkben szereplő - a BBC-re amúgy nem jellemző - súlyos pontatlanságok."