Április 13-án kezdődik a vezető nélküli metrókocsik tesztjének harmadik fázisa, vagyis hétfőtől már normál utasforgalomban is fel fognak bukkanni olyan szerelvények, amiket már ténylegesen az automata fog vezérelni
A 4-es vonalon eleve olyan szerelvények közlekednek, amelyeknek automata a vezérlése, de mostanáig mindegyikben ült egy vezető is, biztosítékként. A teljesen automata vezérlést mostanáig csak az üzemi területeken, illetve utasok nélkül tesztelték csak.
A mostani teszt során még mindig lesz valaki a vezetőfülkében, de a hivatalosan járműkísérőnek, vagyis már nem is vezetőnek hívott személyzet csak késleltetve avatkozhat be, az esetleges hibákat a diszpécsereknek kell megoldaniuk a távolból.
Ha sikeres a teszt, a rendszer megkaphatja a végleges használatbavételi engedélyt. Ez valamikor az év végén történhet meg, azután elbontják a vezetőfülkéket is a kocsikból. (Via HVG)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.