Az olasz pizzacéh tagjai perrel fenyegetőznek, mert a McDonald's reklámjában azt állította, az olasz gyerekek jobban szeretik a hamburgert, mint a pizzát

gasztronómia
2015 április 12., 20:50

A McDonald's olasz tévéreklámjában egy hagyományos olasz pizzát vert meg a Happy Meal-menü, ez volt sok az olasz pizzaszakértőknek. A pizzakészítőket tömörítő céh (szakszervezet) vezetője jogi lépéseket készül, mert szerinte az amerikai cég szégyentelen támadást indított Olaszország kulturális tradícióival szemben, és a gyermekek egészségének rovására próbálnak meg pénzt keresni. Ráadásul maga az állítás, hogy az olasz srácok inkább a hamburgert választanák, egyszerűen blaszfémia.

A McDonald's közleményben reagált, e szerint nem akarták támadni a pizzát, mint olyat, amit ők maguk is egy olasz intézménynek tekintenek, ugyanakkor szerintük a legismertebb pizzaséfek is vitték már legalább egyszer gyorsétterembe a gyerekeiket. Mostani kampányukkal csak azt akarták elérni, hogy ha valaki eddig nem járt volna McDonald's-ban, akkor most megtegye.

A gyorsétteremlánc és az ország kapcsolata eddig sem volt zökkenőmentes, korábban Olaszországból indult 1986-ban a Slow Food-mozgalom, ami kifejezetten a gyorsétteremek visszaszorítását tűzte ki célul később világszerte, 2000-ben pedig húsz olasz városban kellett rohamrendőröknek őriznie McDonald's éttermeket, mert támadásoktól tartottak velük szemben. (Telegraph)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.