Mai hír, hogy 590 km/h-ra javították a magleves sebességi rekordot Japánban. Tamás Bence Gáspár csodás infografikán magyarázza el, hogyan viszonyul ez a sebesség az általunk használt kötöttpályás eszközök sebességéhez.
A hét kocsis Maglev-szerelvény 590 kilométer/órás sebességgel száguldott. A korábbi Maglev rekord 581 km/h volt, a TGV tartja a hagyományos vasútak rekordját, 2007-ben 575 kilométeres óránkénti sebességet értek el.
A japán vasúttársaság keddre újabb tesztet jelentett be és várakozásaik szerint itt újra gyorsulhatnak egy picit. A Maglev-vonalat Nagoja és Tokió között tervezik, de csak 2027-re lesz kész. A Maglevnek nem csak a sebessége, de az építési költségei is horribilisek, az egyetlen közforgalmú Maglev-pálya a sanghaji repülőteret köti össze a várossal.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.