Eltűnt az impresszum az átszervezett kormánybarát újságból

Szerdán impresszum nélkül jelent meg a Napi Gazdaság. Ez az a napilap, amit néhány napja vett meg Liszkay Gábor a Századvégtől.

Az Orbán Viktor és a Simicska Lajos közti háború vezetett oda, hogy Liszkay februárban otthagyta a Magyar Nemzetet, aminek társtulajdonosa is volt. Simicska ezt akkora árulásnak tekintette, hogy felháborodásában gecinek nevezte a miniszterelnököt.

Liszkay a Nemzet több korábbi munkatársával most átalakítja a Napi Gazdaságot, és gazdaságiból közéletivé teszi, a terv szerint ez lesz a kormányhoz legközelebb álló napilap.

A Napi Gazdaság 20-i számában még a régi impresszum volt. A 21-i viszont már a Liszkay-éra stábját idézte: Csermely Pétert tüntették fel főszerkesztőként, aki nemrég még a Magyar Nemzet főszerkesztő-helyettese volt. Szintén szerepel a 21-i impresszumban Lóczi János is, mint kiadóigazgató, ő a Nemzetnél ugyanezt a pozíciót töltötte be.

A 22-i lapban viszont nincs impresszum. Állítólag az van a háttérben, hogy Csermely és Lóczi feltüntetése problémássá vált, mert nekik olyan szerződésük volt Simicska lapjánál, ami alapján nem mehettek volna át ilyen rövid időn belül másik újsághoz.

A Magyar Nemzet kiadója a neveket nem erősítette meg, de Tóth Marianna ügyvezető igazgató azt írta, hogy „a Napi Gazdaság 21-i impresszumában szereplők közül két személy kapcsán merült fel a társaságunkkal kötött szerződés megszegésének gyanúja. Jelenleg vizsgáljuk az esetleges jogi lépések szükségességét.”

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.