A Budapesti Közlekedési központ (BKK) 2,9 százalékkal kevesebb úgynevezett férőhely-kilométert rendel meg a BKV-tól, a buszágazatban ez a mutató az előző évihez képest várhatóan 10 százalékkal csökken az idén, írja az MTI.
A Fővárosi Közgyűlés ugyanis szerdán fogadta el a BKV Zrt. 2015-2016-os üzleti tervét.
A kapacitáscsökkentés a buszokat érinti leginkább:
"A Budapesti Közlekedési központ (BKK) 2,9 százalékkal kevesebb úgynevezett férőhely-kilométert rendel meg a BKV-tól, a buszágazatban ez a mutató az előző évihez képest várhatóan 10 százalékkal csökken az idén."
A BKV büdzséjének bevételi oldalán 2015-ben 119 milliárd forint szerepel, bérfejlesztés nem lesz, az adózás előtti eredmény mínuszos: 3,2 milliárdos veszteséggel számolnak.
Úgy tudjuk, a BKV ugyan kevesebb buszt fog jövőre járatni, de a BKK más cégektől, ahogy most is, pótolja a kieső kapacitást.
Nemcsak a BKV lesz veszteséges jövőre, a Fővárosi Vízművek üzleti terve is 792 millió forintos veszteséggel számol (Tavaly is így járt a szolgáltató.).
Az MTI így fogalmaz:
„A szolgáltatási díjak 10 százalékkal csökkentett szinten történt befagyasztása következtében nem képződik kellő fedezet, főleg az újonnan bekerült szennyvíztisztítási szolgáltatás elvégzéséhez szükséges beruházások üzembe helyezés utáni működtetéséhez.”
Magyarul: a rezsicsökkentés miatt képtelen ellátni feladatát a Vízművek.
A társaság ezért a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz fordul "díjmegállapítási kérelemmel".
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.