Ha nem megy az újságod, add el a kormányközeli Századvégnek

A Napi Gazdaságnak már tavaly, a Századvég lapjaként is remek éve volt, egy év alatt 83 százalékkal nőtt a bevétele hirdetésekből. (Ez így néz ez ki számokban: 2013-ban 243,7 millió forint hirdetési bevétel, 2014-ben 445,7 millió.)

A hirdetők által felfedezett lapnak az idei még jobb éve lehet. Mert távozott ugyan a Századvég, de jött a Magyar Nemzettől a gecigate miatt távozott, Orbán Viktornak hűségesküt tett Liszkay Gábor. És vállaltan olyan kormányközeli lapot akarnak készíteni, ami még Orbán Viktor tetszését is elnyeri.

Az mfor.hu kiszámolta, hogy a Napi Gazdaság teljes árbevételének tavaly már 63 százalékát tették ki a hirdetésekből befolyó árbevételek, ami a többi laphoz képest igen jónak számít. A nyomtatott lapoknál ennél több hirdetési bevételre arányaiban csak a Magyar Nemzet és a Metropol tett szert. Ez pont két Simicska-érdekeltség, lesz honnan elvenni. Tavaly a Simicska-lapok egyébként még növelték hirdetési bevételeiket, tíz százalékkal.

Rosszabb éve volt a két baloldali lapnak. A Népszabadság és a Népszava hirdetési bevételei csökkentek tavaly. A Népszabadság 860,5 millióhoz jutott ebből a forrásból (tavalyelőtt 930 millió volt még a hirdetési pénz), ez a teljes bevétel 32 százalékát jelentette. A Népszava hirdetési bevételei 30 százalékkal csökkentek egy év alatt, 200 millió alá mentek már, hajszállal.

A Magyar Hírlap növelte ugyan a hirdetési bevételeit, de azok így is minimálisak, tavaly 26,6 milliót tettek ki. Ez a lap teljes bevételének mindössze hat százaléka.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.