Tavaly még a veszekedés ellenére is hasított Simicska médiabirodalma

Bár tavaly nyár óta hallani arról, hogy szopóágra került az Orbán Viktorral összevesző Simicska Lajos médiabirodalma, azért a helyzet közel sem volt ennyire sanyarú a Kreatív alapos összefoglalója szerint. A média- és reklámbirodalom összességében még növelni is tudta tavalyi árbevételét,

összesen 40 milliárd 890 millió forintos árbevételt és 8 milliárd 485 millió forintos adózott nyereséget elérve.

A Kreatív által megvizsgált adatokból az is látszik, hogy a nagy szakítás után sem tűnt el teljesen az állami hirdetés a Simicska-közeli felületekről, hullámvölgyek ugyan voltak, de azért második félévben sem tűnt el az állami forrás a korábban a kormány öklének számító lapokból és tévéből.

2013-ról 2014-re árbevétele a Hír TV-nek, a Hung-Ister gyártócégnek és a Mahir Kiállítás és Rendezvény-nek csökkent, a Magyar Nemzet és a Heti Válasz tartotta teljesítményét, ugyanúgy, ahogy a Publimont, A Mahir Cityposter, a Class FM, a Metropol és az EuroAWK. A SonitusMedia rádiós sales-house árbevétele pedig 1,3 millárd forinttal még nőtt is.

Adózás után nézve jelentős nyereséggel zárt a Class FM és a Magyar Nemzet is, a médiaportolóiban pedig nem volt vesztes cég.

Az egész portfolió teljesítményét nézve, az árbevételarányos nyereség 20,75 százalék volt, ami remek eredménynek számít.

Ugyanakkor a lap szerint is látszik, hogy a korábbi évekhez képest lelassult a médiabirodalom növekedése tavaly, idén pedig elvben elindulhat a Habony Árpád körül felhúzott új jobboldali médiabirodalom, ami valóban érdemi bevételcsökkenést okozhat majd Simicska Lajosék számára, ha egyszer az összes állami hirdetés átnavigál majd oda.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.