Sánta János maga bizonyította be, mekkorát kaszál az új dohánybiznisszel

Interjút adott a Figyelőnek Sánta János, a Continental csoport vezetője. Ő az, aki belenyúlhatott a trafiktörvénybe, aminek nagy nyertesei között van, Lázár Jánossal szoros a kapcsolata, mégha nem is baráti, és akkora üzletet kötött a kormánnyal, hogy a konkurensek azonnal a tízszeresét is megadnák a megszerzett dohányellátós koncesszióért. Ez az a koncesszió, ami 20 évre biztosítja a trafikok ellátásának a jogát, idén 10, jövőre 100 milliót fizetnek Sántáék, valamikor a végén aztán 600 milliót, miközben a konkurensek szerint évi 16 milliárdos üzletről van szó.

Sánta szerint szó sincs erről, hiszen

csak évi hárommilliárdos hasznuk lesz eleinte a dohányellátón.

Kész csoda, hogy ennyiért megérte nekik kifizetni jövőre például 100 milliót.

Sánta úgy látja, hogy a haszon hosszú távon csökkeni fog, akár a harmadára, vagyis egymilliárdra, miközben a 20 éves koncesszió végén nekik már 600 milliót kell fizetniük.

Hogy a konkurensek szerint a haszon 16 milliárd lehet, ezért ők akár évi hatmilliárdot is megadtak volna a koncesszióért, már amennyiben lett volna rendes, nyílt versenyeztetés? Sánta szerint túllőttek a célon, sőt, ki van akadva, hogy szakmabeliek ilyen idióta számokat írnak.

A koncesszión egyébként Sánta egyik érdekeltsége, a Tabán Trafik a BAT-tal osztozik. És milyen arányban osztozik a hasznon Sánta cége a világcéggel? 75-25, Sántáék javára. Ráadásul nemcsak velük tárgyalt Sánta, mások is megkeresték. Értik, a világcégek keresték meg Sántáékat, hogy álljanak össze a koncesszióra, 3/4-1/4 arányban.

Hogy mire költi majd az ebben a koncesszióban is megszerzett pénze egy részét Sánta, arról is volt szó. Az már korábban kiderült, hogy megvette az új kormánypárti napilap, a Napi Gazdaság 49 százalékát. Sánta megerősítette, hogy 70 miliót fizetett a lap felért, ami pótolja majd a Simicska Lajos gecizése miatt elveszített Magyar Nemzetet a fideszes táborban.

Sánta meg is indokolta, hogy miért forgatta bele a dohányos pénzét a médiába.

"Egyszeri üzleti döntés volt. Orbán Viktor az Echo TV-ben egy interjúban utalt rá, hogy jó volna, ha a jobboldali sajtót segítenék a vállalkozók. Most adódott egy lehetőség, és mivel a gazdaság közelebb áll a szívemhez, úgy gondoltam, élek vele."