A 2017-es budapesti úszó világbajnokság munkálatainak részletes tervei kerültek a XIII. kerületi képviselőtestület elé. Ez az a vébé, aminek csak 2021-ben lettünk volna a házigazdái, de mivel Mexikó visszalépett, bevállaltuk négy évvel korábban.
Munka lesz bőven, és még így is akadnak gondok.
Épül például egy sétány a Dagály fürdő és a legközelebbi metróállomás, a Forgách utcai között. Ez lesz a fő tömegközlekedési útvonal, villamosvonal-hosszabbításról ilyen rövid idő alatt nem lehet szó. Annyira viszont nincs közel a metróállomás:
A 3-as metró felújított metrószerelvényei 2016 végétől érkeznek, már ha minden jól megy, nagy kérdés, hogy üzembe helyezik-e azokat a világbajnokságra, vagy a rohadó, lerobbanó régiek boldogítják majd a vébére érkező turistákat.
Lesz egy másik gyalogos útvonal is, a Margitszigetről, ami a vébé másik helyszíne lesz. Bár az Árpád-hídon is át lehetne menni, a szervezők szerint célszerű lenne egy gyalogos hídat építeni a Dráva utca magasságában. Ez nem lenne állandó, csak egy pontonhíd. Ami nyilván olcsóbb megoldás, bár a hajóközlekedést akkor meg kell oldani valahogy, a sziget másik oldalára tervelve a forgalmat, vagy a pontonhidat kell sűrűn szétszerelni, ami teljesen életszerűtlen.
Autóval sem lesz annyira egyszerű a helyzet.
A Dagály helyén épülő Úszópalota "egyetlen közúti kapcsolata a főúthálózattal a Népfürdő utca és a Vizafogó utca, mely jelenlegi formájában nem képes kiszolgálni az új úszókomplexumot, különös tekintettel a vb idején jelentkező forgalomnövekedésre, ezért azok felújítása elkerülhetetlen".
És parkolóhelyet is ki kell alakítani.
Az úszókomplexum közvetlen közelében a megfelelő számú parkolóhely kialakítása nem biztosítható - áll az előterjesztésben. Ezért a Rákos patak északi és déli partján lesznek parkolók, a két oldalt pedig egy gyalogos híddal kötik össze.
Előkerült a tervekben az alsó rakpart megépítése a Dráva utca és Árpád híd közötti szakaszon. Az alsó rakpart e szakaszán kizárólag gyalogos és kerékpáros közelekedés lenne, autós nem.
A Dagály körüli ütemezés így néz ki, a téli kertépítési munkákkal a végén:
bontási munkák: 2015. május - 2015 augusztus
mélyépítési, alapozási munkák: 215. június - 2015 okóber
szerkezetépítés: 2015. július - 2016. október
Szakipari, szakági munkák: 2016. március - 2017. február
Belső út és kertépítési munkák: 2016. szeptember - 2017. február
A vébén 2017 nyarán lesz valamikor. A költségeket előzetesen 25 milliárdra becsülték, utóbb ezt a duplájára emelték.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.