Évente 16 százalékkal bővül a magyarországi zenei fesztiválok piaca - derül ki a kreativ.hu friss összesítéséből. A számok mögé nézve a szaklap megállapítja, hogy a folyamatos növekedést, nem meglepő módon, a Sziget-VOLT csoport árbevételének töretlen bővülése okozza.
A piac 2010-ben még összesen 6,8 milliárd árbevételt könyvelhetett el, ez a szám tavalyra már 12,4 milliárdig kúszott fel. A számokat összevetve évi átlagos 16 százalékos bővülést regisztrált a Kreatív. Ha mellé tesszük, hogy a Sziget Kft. ezidő alatt 5,1 milliárdról 9,1-re növelte árbevételeit, azonnal láthatóvá válik, hogy a "piaci bővülés" valójában egyedül a cégcsoport növekedésének köszönhető.
A Sziget Kft. szervezi a budapesti megfesztivál mellett a soproni VOLT-fesztivált és a Zamárdiban honos Balaton Sound-ot is.
Ezt alátámasztja az a fejlemény is, hogy a kisebb fesztiválok közül csak egy-kettő tud megmaradni a mezőnyben. Idén elmaradt a Hegyalja, a Pannónia és a Balatonpart fesztivál is, a C+ fesztivált pedig botrány övezte.
A remek grafikonokkal tűzdelt elemzés megállapítja azt is, hogy a brutális árbevétel ellenére a fesztiválozásból legálisan nehéz nagy pénzt kivenni: tavaly a teljes piac árbevételarányos eredménye 2,9 százalék volt, ami azt jelenti, hogy a komplett piac összesen 752 millió forint profitot termelt a tulajdonosoknak. Ennek kb felét, 46 százalékát a Sziget Kft. tulajdonosai tehetik zsebre.
(Kreatív)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.