Nincs annál kényelmetlenebb, mint amikor az ember egy hajnali repülőút előtt, csomagokkal megpakolva vergődik keresztül a kőbányai állomáson, hogy elcsípje a 200E jelzésű buszt Ferihegy felé.
Nem beszélve arról, milyen fárasztó hazaérkezés után ugyanígy visszabumlizni a városba. Ha lehet hinni a kormánynak, ennek hamarosan vége.
Mióta a Budapesti Közlekedés Központ fix tarifákat állapított meg a taxisoknál, nagyon megugrottak a reptéri transzfer árai: a korábbi átlagos 4500 helyett ma már 6500-7000 forintba is kerülhet egy út Ferihegy 2-re, ezért egyre többen használják ilyenkor a vasútat vagy a metrót.
A kormány most egy határozatában nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak nyilvánította a Liszt Ferenc reptér kötött pályás kapcsolatának kialakítását
- írja a Napi Gazdaság. A beruházás már korábban bekerült az uniós támogatásokból finanszírozott közlekedési nagyprojektek közé. Jelenleg csak az 1-es terminálig lehet eljutni vonattal a Nyugati Pályaudvarról, de a légiforgalom már jóideje főként a 2-es terminálon bonyolódik. A tervek szerint mostantól a pályaudvarról közvetlenül elvonatozhatunk majd Liszt Ferenc 2-ig is.
A beruházás mellett szól, hogy a ferihegyi ki és bevezető nagyon szűk: egy baleset esetén a gyorsforgalmi út könnyen járhatatlanná válik, ezért érdemes alternatív megközelítési lehetőséget biztosítani a reptérnek.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.