A Magyar Autóklub szerint is fokozottan balesetveszélyes lenne az új útfajta, amit a kormány bevezetne

Rengeteg kritika éri az új típusú gyorsforgalmi utak ötletét, amit a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vezetne be. A főutak és autóutak közé illeszthető, M jelzésű út ellen már eddig is rengeteg szakmai szereplő szólalt fel, most ehhez csatlakozott a legnagyobb magyarországi autósklub is. Mint írják,

"Az új útkategória kétszer két sávos, fizikai elválasztással rendelkező, leállósáv nélküli útra vonatkozik, szintbeli útkereszteződésekkel (körforgalmú vagy jelzőlámpás csomópontokkal) és az autóutakra előírt egyéb, paraméterek csökkentésével, 110 km/óra sebességhatár engedélyezésével. Az így megépülő utak azonban "M" gyorsforgalmi út jelzéssel gyors hajtásra ösztönöznek és leállósáv hiányában, különösen a szintbeli útkereszteződések miatt fokozottan balesetveszélyesek.

Mindezek mellett a Magyar Autóklub támogatja a Kormány közúthálózat fejlesztési célkitűzéseit, ezen belül a főutak szolgáltatási szintjének feljavítását, de veszélyesnek és szükségtelennek ítéli a 2x2 forgalmi sávos, szintbeli csomópontokkal és csökkentett paraméterekkel lefokozott "autóutakon" bármilyen gyorsút jelölésének alkalmazását. Közlekedésbiztonsági szempontból, az emelt szoláltatási szintű feljavított, osztott pályás főutakat, mint jelenleg is, változatlanul főút minősítéssel, gyorsforgalmi megjelölés nélkül kell üzemeltetni. Új útkategória jelölése a gépjárművezetők szempontjából veszélyes és szükségtelen."

Korábban kiszivárgott tervek szerint ilyen újfajta gyorsút lenne az M7-es és Kaposvár, az M1-es és Pápa közötti szakaszon, valamint Vásárosnamény és Záhony és Beregdaróc között is. Korábban a hvg.hu szerezte meg az úttípus előkészítő anyagát, és még e szerint is jelentősen nőhetne a balesetek száma ott, ahol autópályák folytatásaként épülne meg a kétszer kétsávos út. (via MTI)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.