Aki rengeteget küzd a ruhaboltokban a választási kényszer brutális súlyával, most fellélegezhet, mert nem kell többé órákon át böngésznie a pólók és dzsekik között.
A japán Uniqlo nevű ruhamárka egyik ausztráliai boltjában már bevezette az idegpályák elemzésével történő ruhaválasztást. A sydneyi boltban nem kell más tenni, mint leülni egy hatalmas képernyő elé, és feltenni a fejünkre egy érzékelőt, a többit elvégzi a gép.
The UMood pick of tshirts based on my brainwaves this morning. My mood: 'stormy,' apparently. pic.twitter.com/IhZTQ2naWq
— Ariel Bogle (@arielbogle) 6 Ottobre 2015
A UMood nevű technológiával működő rendszer rövid bejátszásokat, képeket mutat a nézőnek, majd méri, hogyan reagál ezekre az agy. Összesen 10 bejátszást kell megnézni, ezek mindegyike egy-egy hangulatot képvisel, majd a reakciókat ötféleképp elemzi a gép.
Az eredmények alapján megmondja, hogy az Uniqlo több mint 600-féle pólója közül. A bolt pólóválasztékát már korábban nagy kontrollcsoportokon tesztelték, hogy megtudják, melyik milyen hangulatban lévő emberhez illik igazán.
.@mrbenjaminlaw having his brain read for fashion. pic.twitter.com/H8Z77kl2b7
— Ariel Bogle (@arielbogle) 6 Ottobre 2015
A bolt persze már jelezte, hogy az újításnak semmi köze nincsen ahhoz, hogy infókat gyűjtsenek a vásárlókról, állításuk szerint tényleg csak a vásárlást akarják megkönnyíteni, ezért is szeretnék minden boltjukra kiterjeszteni az új szolgáltatást.
A neurológia egyébként több szakértő szerint is forradalmasíthatja az áruházi vásárlásokat. Az emberek ugyanis tényleg rengeteg választási lehetőséget akarnak, de ha ezt meg is kapják, akkor segítség nélkül hamar problémájuk támad a döntések meghozatalával. Ez az új szerkezet is segít szűkíteni a lehetséges választások körét, ezzel pedig valószínűleg komoly igényt elégít ki. (Mashable)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.