Legyen zebra a Kazinczy és a Szentkirályi utca között!

Fontos társadalmi kezdeményezés nyomaira akadtunk a jarokelo.hu oldalon, ahol bátor állampolgárok egy csoportja úgy döntött, megpróbálják kicsit előnyére formálni a Belváros közlekedési lehetőségeit. Egy zebrát szeretnének, a Szentkirályi és a Kazinczy utca közé, a Ráckóci útra. 

Én laktam is ezen a környéken, szóval pontosan érzem, hogy ez mennyire jó ötlet, itt tényleg csak hatalmas kerülővel lehet átjutni a Rákóczi túloldalára, ezt pedig főleg éjjel sokan inkább be se vállalják, ezért gyakoriak az úttesten átfutások is, ami meg nyilván nagyon balesetveszélyes.

Erről a szakaszról van szó:

Képünk egy kissé elnagyolt illusztráció

Beadványukban indokolnak is: 

"Két egyetem, egy múzeum, egy zsinagóga, buszmegálló, tucatnyi bár és romkocsma az egyik oldalon. Két másik egyetem, egy filmszínház, egy klinika, buszmegálló a másik irányba, és hangulatos kiskocsmák a másik oldalon. A kettő között pedig bő fél kilométert kell kerülnie annak, aki át szeretne kelni a Rákóczi úton a túloldalra. 

Kösse össze zebra a Kazinczy utcát és a Szentkirályi utcát! Legyen könnyebb az időseknek boltba, postára járni! Fonódjon össze a 7. és a 8. kerület két emblematikus utcája! Bár őszintén hisszük, hogy a gyalogosoké és bringásoké a jövő, és a belváros, hiszünk abban is, hogy a Rákóczi út közlekedési lámpáinak összehangolásával az autósoknak sem jelentene akadályt az új zebra."

A kommentek között pedig felbukkant a BKK reakciója is, amit az egyik, ötletet a BKK felé felvető levélíró kapott válaszként: 

"Új gyalogos-átkelőhely létesítéséhez útépítési, forgalomtechnikai és (fénymérési jegyzőkönyvet is tartalmazó) közvilágítási terveken kívül a Budapest Főváros Kormányhivatalának illetékköteles eljárás keretében kiadott helykijelölő határozata szükséges. A helykijelölő határozathoz számos szervezet hozzájárulását is meg kell kérni: többek között a terület tulajdonosának, útkezelőjének, a forgalomtechnikai kezelőnek és a közvilágítási hálózat üzemeltetőjének hozzájárulását. A burkolati jelek és jelzőtáblák létesítésén kívül a szabványokban előírt erősségű megvilágítást és a kétoldali járdacsatlakozást (szegélysüllyesztésekkel, vakvezető sávokkal) is ki kell építeni, így összességben elmondható, hogy ennek jelentős költségei vannak. Ennek megvalósítását rövidtávon nem tudjuk vállalni, azonban szeretnénk megemlíteni, hogy a Rákóczi útra is vonatkozó, folyamatban lévő közlekedés-fejlesztési tervezés során figyelembe vesszük a gyalogátkelőhely létesítésének igényét. Az említett projekt megvalósíthatóságának részletei és időbeli ütemezése jelenleg Társaságunk számára még nem ismertek, így arról nem tudjuk Önt tájékoztatni."

Azaz: most még nem, egyszer lehet, talán. Sokkal beljebb nem vagyunk, de reménykedni lehet.