Kínában tavaly az interneten vásárolt áruk 40 százaléka volt hamisítvány vagy nagyon rossz minőségű. A kínai törvényhozásnak most készített jelentés szerint csak a kiszállított termékek 59 százaléka volt elfogadható minőségű.
A kínai vezetés most próbálja megtisztítani a piacot a rengeteg hamisítványtól, mert az országban megjelenő nagy cégeknek hatalmas veszteségeket okoz, hogy a kínai gyártók szinte azonnal lemásolják a termékeiket.
A legnagyobb kínai, online áruház az Alibaba már egy ideje lobbizik azért, hogy ne kerüljön feketelistára az Egyesült Államokban a rengeteg gagyi miatt, amit az oldalukon árultak.
A jelentés szerint fel kell gyorsítani az e-kereskedelem szabályozását, és növelni kell az áruk ellenőrzését, valamint pontosítani kell a fogyasztóknak nyújtott információkon. (via Guardian)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.