A Yahoo azzal kísérletezik, hogy kizárja a postafiókjukból az adblock-használókat

Az utóbbi napokban a Yahoo bevezetett egy újítást a levelezőrendszerében, amivel eléggé felhergelte a cég szolgáltatásait még mindig használó embereket, akik amúgy egyre kevesebben vannak. A cég ugyanis nem engedte belépni a levelezőrendszerbe azokat a felhasználókat, akik a netes reklámok kizárására szolgáló adblockot használnak.

A kizárt felhasználók persze iszonyatosan felháborodtak, többen Twitter- és Facebook-posztokban fenyegetőztek azzal, hogy otthagyják a Yahoo-t, ami már úgyis egy nagy szar.


A Mashable megkereste a Yahoo-t is, és a cégnél azt mondták, hogy ez még csak egy kísérlet, és csak korlátozott számú amerikai felhasználó tapasztalhatja ezt az anomáliát.

A kísérlet - ugyan sok embert felhergelt, de - jól mutatja, hogy egyre több netes cég igyekszik fellépni valahogyan az adblockot használók ellen. Nemrég a Washington Post is próbálkozott ilyesmivel, és a New York Times is tervez hasonlót.

A dolog oka, hogy az előfizetési díj nélkül működő internetes újságok legfőbb bevételi forrása a reklám, az adblock viszont hátráltatja a lehetőségeiket ezen a piacon. Az az újság, amit sok adblock-használó olvas, értelemszerűen nem túl vonzó a hirdetőknek sem.

A Yahoo se önszántából kezdett vergődni az adblockerek ellen: a cég bevételei egyre csökkenek.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.