Lütyő felügyelő elektromos verdát kap a Citroentől

Villanyautó
2015 december 07., 20:22

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>

A Mehari szó jelentése: teve. A Citroen ős-Meharija egy igénytelen, vicces külsejű alig-autó volt, amit leginkább a Louis de Funes-féle csendőrfilmekből ismer a világ. Íme, egy 1975-ös reklám a kocsiról:

A Citroen most úgy döntött, feltámasztja a Meharit, de nem belsőégésű motort, hanem elektromos hajtást épített a modern változatba. Az 50kW-os (68 lóerős) elektromos motorral 110 km/h a négyszemélyes kabrió végsebessége, a 30 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor városban 200 kilométeres hatótávot nyújt egy feltöltéssel. (A technika a Bolloré-től származik, attól a cégtől, ami a Párizsban évek óta sikerrel futó kis elektromos bérautókat is készítette.)

A levehető ponyvatetővel és leszedhető fóliaablakokkal az új Mehari hasonló szabadságérzetet nyújt, mint '68-ban bemutatott őse, bár azért a masszív bukókeretek sokat elvesznek az élményből. De legalább nem hal meg mindenki a kocsiban, ha netán felborul a Teve!

photo_camera 3,81 x 1,87 x 1,65 méter: az új Mehari külméretei
photo_camera Négy ülés, levehető ponyvatető
photo_camera 16 amperes konnektorról 8 óra alatt tölthető fel az akku

A legszebb ebben az új Mehariban, hogy nem marad meg öncélú tanulmánynak, hanem 2016-ban valóban gyártani is fogják, tehát tényleg meg lehet majd venni, tényleg fut majd az utakon, tényleg pont úgy feldobja majd az utcaképet, ahogy Lütyő felügyelő egykori szolgálati autója színesítette Saint-Tropez-t.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.