A nyíregyházi utca, ahol több a buszmegálló, mint ahány busz valaha járt ott

közlekedés
2015 december 19., 13:22

Nyíregyháza. Országunk hetedik legnagyobb városa a magyar Wikipédia vonatkozó szócikke szerint "dinamikusan fejlődő város, a térség gazdasági és kulturális motorja", egyben "vonzó turisztikai célpont". "A több mint 300, köztük számos különleges fajt bemutató Állatparkja európai szinten is elismert" - írják.

De most nem csinos belvárosáról, a Városházáról, a görög katolikus templomról vagy az európai szinten is elismert Állatparkról lesz szó, hanem

a Sátor utcáról,

a KGST piacon és a reptéren túl, a Simai-főfolyás mellett, messze a belváros sürgő forgatagától. Erről itt, ami itt nyílik a Tokaji útról:

photo_camera

Innen kb. négy és fél kilométer a városközpont, az utca másik végétől valamivel több, mint hat. Gyalog elég messze van, biciklivel pont kényelmetlenül távol. Nem csoda, hogy olvasónk, Zoltán emlékei szerint úgy hat éve valakinek eszébe jutott a városházán, hogy buszjárat kellene ide.

Nosza, gyorsan ki is építették a legszükségesebb infrastruktúrát. Mármint nem az utat, az végülis, ha olyan is, de volt már. Hanem

a buszmegállókat.

Így, többes számban, mert nem is egyet, hanem egyből hármat építettek, mindhármat duplázva, hogy az oda-vissza közlekedő buszoknak legyen hol megállniuk.

Ez az első megállópár:

photo_camera

photo_camera

Ez a második:

photo_camera

photo_camera

Ez pedig a harmadik, ami, gondolom, a végállomás is lehet:

photo_camera

photo_camera

Hogy ez a végállomás, arra nem a megálló mögötti sitthalomból következtettem, hanem abból, hogy a Sátor utcán továbbhaladva az ember hamar egy mezőn találja magát:

photo_camera

Egy ideig még kattingattam a szántóföldön kanyargó földútról készült Street view-n, de több megállót nem találtam - igaz, helyet se, ahol megfordulhatna a busz, már ha egyáltalán idáig eljutna a nagyvárosi bulvárdnak még jóindulattal sem nevezhető, városszéli utcácskában.

Mint már mondtam, a megállókat olvasónk, Zoltán emlékei szerint úgy hat éve építették ki. Akkoriban még szó volt arról is, hogy utat is építenek a megállókhoz, legyen min jönnie a buszoknak. Amik azóta se jönnek, így fordulhat elő az a sajátos helyzet, hogy a Sátor utcában több a buszmegálló, mint ahány busz emberemlékezet óta arra járt.

Hogy miért lett ez így, és milyen tervei vannak a városvezetésnek a kiépült, de jelen körülmények között elég értelmetlen buszmegállókkal, azt a város városfejlesztési és -üzemeltetési osztályától próbáltam megtudni, de még nem reagáltak. Így egyelőre nem tehetünk mást, mint gyönyörködünk a hiábavalóság csak az Index által felfedezett veszprémi szuperbuszmegállóhoz fogható emlékművében.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.