A Twitter európai vezetője, Bruce Daisley úgy érzi, hogy egy sor olyan intézkedést vezettek be az utóbbi időben, amelyekkel ki tudják szűrni a trollokat a szolgáltatásukból.
A mikroblog-szolgáltató ugyanis egyre több értelmes felhasználót vesztett el azért, mert sokaknak elege lett abból, hogy folyamatos zaklatásnak vannak kitéve az interneten.
A trollok kisöprése érdekében egyre több felhasználótól kérik azt, hogy azonosítsák magukat telefonon keresztül is, így meg tudják állapítani, hogy valóban léteznek, nem pedig csak egy nick mögé bújva cseszegetnek másokat.
A telefonos visszaigazolás annyiból áll, hogy a felhasználóknak küldenek egy számkódot, ami meg kell adniuk a bejelentkezésnél, így a Twitter ellenőrizni tudja, hogy van-e olyan fiókunk, amit korábban már felfüggesztettek zaklatás miatt.
A felhasználók kezébe is adtak olyan új eszközöket, amikkel blokkolni tudják a zaklatókat. Még biztatják is őket, hogy osszák azok listáját, akiket korábban letiltottak, hogy mások is láthassák, kiket érdemes kerülni. Daisley szerint az intézkedéseknek köszönhetően sokkal nagyobb biztonságban érzik magukat az interneten.
Dick Costolo a Twitter ügyvezetője év elején még arról beszélt, hogy mindig megszívják, ha az internetes zaklatások kezeléséről van szó. Apja halála után Robin Williams lányét is annyi zaklatás érte, hogy inkább törölte a blogját. (BBC)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.