Miután korábban hiába tettek észrevételeiket az oktatásirányítóknál, semmiféle választ nem kaptak, ezért kedden a miskolci Herman Ottó Gimnázium tantestülete dühös nyílt levelet tett közzé a közoktatás állapotáról. A boon.hu-n elolvasható az egész.
A levélből kiderül, hogy a legtöbb oktatáspolitikai átszervezéssel nem értenek egyet, mint írják:
„Az egész oktatási rendszert látjuk most már veszélyben! Kaotikussá vált minden! Bizonytalanság, elkeseredettség, sokszor apátia uralkodik a tanári szobákban. S az, hogy vannak még jól működő iskolák, (...) kizárólag a tanárok lelkiismeretességének köszönhető – merthogy nem a környezeti hatásoknak és az oktatáspolitika tevékenységének, az biztos!”
Szerintük az sem világos, ki működteti az iskolákat:
„Az önkormányzat, vagy annak egy cége? Valamelyik minisztérium, az Oktatási Hivatal, a POK…? A sok bába között elveszett a gyerek! A GYEREK, merthogy az egésznek róluk kellene szólnia!!! De nem ez történik!”
A tanárok szerint „az oktatási rendszer minden változtatásával a gyerekekkel kísérletezünk”, ezért követelik, hogy „a jelenlegi reformoknak nevezett akciókat azonnal függesszék fel”.
A bürokráciáról szólva azt írták:
„És mikor taníthatunk végre??? Vagy éppen az a cél, hogy a felnövekvő generáció már kérdezni se tudjon?”
A tanárok végül leszögezték, hogy nyugalmat szeretnének, „politikától és álreformoktól” mentesen akarnak tanítani.
A gimnázium egyébként a legjobb középiskola Borsod-Abaúj-Zemplén megyében. (hvg.hu)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.