Balog szerint túltolták a biciklit az iskolák központosításban

oktatás
2016 január 26., 11:00

"Túltoltuk a biciklit kicsit."

Ezt nyilatkozta Balog Zoltán miniszter az RTL Klubnak a régóta szapult, de most már széles körű utáltatot kiváltó iskolai központosításról.

A túltolás Balog szerint természetes velejárója annak, hogy "ha az ember elmegy egy változtatásba, mindig továbbmegy egy kicsit, mert tudja, hogy majd vissza kell jönni". 

Az egyre terjedő iskolai felháborodást látva gondolhatta úgy a miniszter, hogy valamit változtatni kell. Ne számítson azért senki forradalmi dolgokra, a lassú döntéshozalata és késedelmes utalásai miatt gyűlölt Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) például nem szűnik meg. 

A miniszter a tervezett változások között említette, hogy ismét lejjebb viszik a döntési szinteket. Így akár helyben dönthetik el, hogy mennyi krétára van szükségük, mert most ez is a Klikhez tartozik. Ez már a következő tanévtől így lenne.  

Balog nyilatkozata hosszabban majd a szerdai Házon kívülben lesz látható, addig viszont egyeztet a tiltakozási hullámot elindító miskolci gimnázium tanáraival. A krétabeszerzés visszaszerzésének a joga aligha elégíti ki a fellázadt tanárokat, Ők a közösen írt tiltakozó levélben többek közt a megemelt óraszámok, a Klik katasztrófális működése, és az adminisztrációs terhek ellen tiltakoznak. A levélhez azóta 21 ezernél többen csatlakoztak, a tanári kar február harmadikára fáklyás felvonulást szervezett. 

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.