Elővárosi vasútként fog továbbüzemelni a szentendrei, a gödöllői és a ráckevei HÉV, jelentette be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az érintett agglomerációs települések vezetőivel és parlamenti képviselőivel folytatott egyeztetésen.
Fónagy János, a tárca parlamenti államtitkára azt is kijelentette, hogy az utazóknak nem jelenthet többletköltséget az agglomerációs közlekedés állami átvétele.
A Fővárosi Közgyűlés január 27-i ülésén döntött arról, hogy a főváros legkésőbb március 31-ig tartja fenn az agglomerációs tömegközlekedést, mivel az állam 2015-ben és 2016-ban nem biztosított forrást a szolgálgatáshoz. A kormány vállalta a feladat visszavételét.
A városhatáron túl közlekedő HÉV-vonalak üzemeltetése így állami kézbe kerül. A Budapest közigazgatási határán belül közlekedő csepeli HÉV-et pedig villamossá alakíthatják, legalábbis Tarlós István a múlt pénteken ezt a lehetőséget említette heti rendes sajtótájékoztatóján, a Tarlós-infón.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.