Hatmilliárd forint reklámadót fizettek tavaly a médiacégek

Nettó 6 milliárd forint bevétele volt az államnak tavaly a reklámadóból a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közlése szerint. Ez volt az első teljes év, hogy a százmillió forint feletti reklámbevételt elkönyvelő médiacégek 5,3 százalékos különadót kellett befizessenek a központi költségvetésbe. Az eredeti jogszabály 2014. augusztus 15-én lépett érvénybe.

Ez nagyjából annyi, amennyivel a kormány eredetileg kalkulált: 6,6 milliárdot vártak, ettől csak néhány számillióval fizetett be a kasszába nagyjából 200 adózó vállalkozás. 

Az eredeti kalkuláció ennél több bevétellel számolt, de aztán a Simicska-média ütése miatt változtattak a szabályzáson, és aötszázmillióról százmillióra szállították le azt a sávot, ahol még nem kell adót fizetni. Ezzel csökkentették a legnagyobb adózók - elsősorban a nagy kereskedelmi tévék - terheit, de egyúttal bevették a kalap alá az egykori pártpénztárnok vállalkozásait. 

Az idei terv ambíciózusabb: a kabinet 10,9 milliárdos bevételre számít, ami mögött valószínűleg "a reklámpiac élénkülése és az adózási hajlandóság növekedése állhat."

(Világgazdaság