Nettó 6 milliárd forint bevétele volt az államnak tavaly a reklámadóból a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közlése szerint. Ez volt az első teljes év, hogy a százmillió forint feletti reklámbevételt elkönyvelő médiacégek 5,3 százalékos különadót kellett befizessenek a központi költségvetésbe. Az eredeti jogszabály 2014. augusztus 15-én lépett érvénybe.
Ez nagyjából annyi, amennyivel a kormány eredetileg kalkulált: 6,6 milliárdot vártak, ettől csak néhány számillióval fizetett be a kasszába nagyjából 200 adózó vállalkozás.
Az eredeti kalkuláció ennél több bevétellel számolt, de aztán a Simicska-média ütése miatt változtattak a szabályzáson, és aötszázmillióról százmillióra szállították le azt a sávot, ahol még nem kell adót fizetni. Ezzel csökkentették a legnagyobb adózók - elsősorban a nagy kereskedelmi tévék - terheit, de egyúttal bevették a kalap alá az egykori pártpénztárnok vállalkozásait.
Az idei terv ambíciózusabb: a kabinet 10,9 milliárdos bevételre számít, ami mögött valószínűleg "a reklámpiac élénkülése és az adózási hajlandóság növekedése állhat."
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.