Hatmilliárd forint reklámadót fizettek tavaly a médiacégek

2016 március 16., szerda 7:26
33

Nettó 6 milliárd forint bevétele volt az államnak tavaly a reklámadóból a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közlése szerint. Ez volt az első teljes év, hogy a százmillió forint feletti reklámbevételt elkönyvelő médiacégek 5,3 százalékos különadót kellett befizessenek a központi költségvetésbe. Az eredeti jogszabály 2014. augusztus 15-én lépett érvénybe.



Ez nagyjából annyi, amennyivel a kormány eredetileg kalkulált: 6,6 milliárdot vártak, ettől csak néhány számillióval fizetett be a kasszába nagyjából 200 adózó vállalkozás. 

Az eredeti kalkuláció ennél több bevétellel számolt, de aztán a Simicska-média ütése miatt változtattak a szabályzáson, és aötszázmillióról százmillióra szállították le azt a sávot, ahol még nem kell adót fizetni. Ezzel csökkentették a legnagyobb adózók - elsősorban a nagy kereskedelmi tévék - terheit, de egyúttal bevették a kalap alá az egykori pártpénztárnok vállalkozásait. 

Az idei terv ambíciózusabb: a kabinet 10,9 milliárdos bevételre számít, ami mögött valószínűleg "a reklámpiac élénkülése és az adózási hajlandóság növekedése állhat."

(Világgazdaság

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt