Romániában egyre csak fogynak az autópályák

külföld
2016 március 16., 07:08

Hiába ömlenek az eurómilliók a román autópályákba, úgy tűnik a korrupció mindent felülír: a kispórolt anyagok miatt több szakaszt már le kellett zárni, írja a Napi.hu

A 2014 decemberében elkészült Szászváros-Nagyszeben autópályát a talajvíz tette tönkre, októberben kétszáz méteres szakaszon kellett felbontani és lezárni. Mindezt úgy, hogy a minősíthetetlen munkáért már kifizették az olasz kivitelezőnek az építésért járó összeg 99,7 százalékát. Az ellenőrök szerint a rossz alapanyagok miatt az aszfalt burkolata már az átadás előtti napokban végigrepedezett. 

A 2015 nyarán átadott Nagylak-Arad autópályán őzek és más erdei állatok szaladgálnak, mert az építettők elfelejtkeztek a vadkerítés felállításáról. A fagy ezt a szakaszt sem kímélte, hatalmas kátyúk vannak a pályán. 

A tengerpartra vezető Bukarest-Fundulea szakasz is borzalmas állapotban van: a helyi sajtó számításai szerint a kátyúk egymás mellé helyezve 1100 négyzetmétert tettek volna ki két éve.

A hatvan százalékban kész Lugos-Déva szakaszon már most annyi a kátyú, hogy a javítások 130 millió euróba kerülne. A Szászsebes-Torda autópályához 2014-ben kezdtek hozzá a szükséges engedélyek nélkül. (Napi.hu)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.