Orosz dezinformációkat terjeszt az állami híradó a brüsszeli merényletekről

2016 március 22., kedd 18:49
215

"Sógor Dániel a szíriai és tunéziai sajtót is olvasta, ott arról írtak, hogy az elkövetők fehérorosz állampolgárok voltak, akik áttértek az iszlám hitre"

írta a közpénzből fenntartott híradó.hu a "Fehérorosz állampolgárok a brüsszeli elkövetők?" című anyagban.



A cikkben megtalálható, Sógor Dániel történésszel folytatott beszélgetést tartalmazó videó, amiben a Sógor a fehéroroszos "információit" elmeséli, az M1 Híradójában is lement.

Ez azért érdekes, mert a fehérorosz elkövetőkről szóló cikkek a nemzetközi sajtóban mind a Kreml által finanszírozott Szputnyik fehéroroszországi részlegének erre a cikkére hivatkoznak – írja a Bellingcat nevű brit tényfeltáró oldal. A Szputnyik szintén az orosz rezsimhez közeli Lifenews.ru március közepi cikkét melegítette fel.

A cikkekben azt állítják, hogy egy fehérorosz testvérpár, Iván és Alekszej Dovbas, valamint a dagesztáni Marat Junuszov terveznek elkövetni terrorista merényletet Brüsszelben, ma pedig azt, hogy ők követték el azt.

Azóta a fehérorosz független média interjút is csinált az állítólagos öngyilkos merénylőkkel, amiben elhangzik a következő, 10/10-es mondat:

"Ha mi voltunk az öngyilkos merénylők, akkor hogyhogy életben vagyunk?"

– teszik fel a kérdést. Egyébként azt is tagadják, hogy jártak volna szíriai kiképzőtáborokban, vagy bármilyen szempontból is közel állnának a terroristákhoz.

(Híradó.hu, Bellingcat)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt