A Facebook egyre több üzleti szolgáltatás számára nyitja meg üzenőprogramját, a Facebook Messengert. A holland KLM légitársaság ügyfelei például már Messengeren keresztül is kommunikálhatnak a céggel: megtervezhetik utazásaikat, becsekkolhatnak aktuális járataikra, információt kérhetnek a változásokról.
2015-ben jelentették be a Facebook fejlesztői konferenciáján, hogy a cég megnyitja üzenőprogramját az üzleti ügyfelek irányába. A Hyatt Hotels már tavaly el is kezdte használni az alkalmazást ügyfélszolgálati célokra; így például már Messengeren is kapcsolatba lehet lépni egyes szállodák recepcióival és ügyintézőivel.
Hasonlóképpen, a világ legdinamikusabban fejlődő cége illetve szolgáltatása, az Uber is engedélyezte a Messenger felhasználóinak, hogy közvetlenül az alkalmazáson keresztül rendeljenek maguknak autókat.
A cél nyilvánvalóan az, hogy a felhasználóknak ne kelljen elhagyniuk kedvenc üzenőalkalmazásukat illetve csetprogramjukat, és így is használhassanak más szolgáltatásokat: foglalhassanak például mozijegyet vagy vacsoraasztalt.
Az üzleti ügyfelek számára közben ez egy nagy lehetőség, hogy eljussanak a Facebook Messenger 800 millió aktív felhasználójához.
A Facebook azt kommunikálja, hogy eddig megválogatta, mely szolgáltatások számára nyitja meg üzenőprogramját, de hírek szerint a kaliforniai nemsokára megnyitja a szolgáltatást kisebb szolgáltatások számára is, így hamarosan akár boltokban is fizethetnek a vásárlók az alkalmazáson keresztül.
(Time)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.