Az NGM arra se képes, hogy saját grafikont gyártson

2016 április 12., kedd 8:07
113

Úgy tűnik, a magyar gazdaságszervezés csúcsminisztériumában, a korábbi pénzügy- és gazdasági minisztériumokat egyesítő a Nemzetgazdasági Minisztériumban nincs meg a képesség, hogy saját ábrát csináljanak a kiskereskedelmi forgalomról.

Sikerült ugyanis a világ egyik legegyszerűbben elkészíthető adatsorához egy újságból, a Portfolio.hu-tól lenyúlniuk az ábrát.

Ez a Portfolio.hu grafikonja:

Ez pedig az NGM-é a frissen kirakott vasárnapi zárva tartásos "elemzésükből":

De most komolyan.

Painttel radírozták le a bal alsó sarokban a KSH mellől a Portfolio feliratot, de még ezt is olyan bénán, hogy ott maradt a vessző.

Egyébként annyira nem nehéz. Elég elmenni ide, Excelben letölteni az adatokat, és tetszőleges grafikonkészítőben összedobni az ábrát. Nagyjából negyed óra munka, ha az ember nem siet nagyon. Itt is van:

Az NGM egyébként nem kis szervezet, szűken a minisztériumban csak 1860-an, a háttérintézményekkel együtt közel nyolcezren dolgoznak itt. Csak lett volna valaki, aki össze tud dobni egy egyszerű ábrát könnyen elérhető adatokból. A sematikus ábrája így néz ki a minisztériumnak:

Itt megnézhető nagyban.

További furcsasága az NGM elemzésnek, hogy az valamiért "Vidékfejlesztési Minisztérium" címmel jelenik meg. Egyébként pedig tényleg semennyi hozzáadott értéket, vagy akár egyetlen új szempontot sem tartalmaz ahhoz képest, amit az ember a KSH adataiból és a sajtóhírek felületes olvasásából ne tudna egyébként is.

Az elemzésben van saját (vagy máshonnan lopott?) grafikon is, de az meg ilyen,

szóval lehet, hogy jobban jár mindenki, ha inkább lopnak ábrákat máshonnan.

UPDATE:

az NGM felrakott egy új verziót, amiben már tényleg saját ábra van! Íme:

UPDATE 2:

egy ember fejébe került a lopás.

(Portfolio, NGM 1, NGM 2)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt