Reklámszerződésekkel is tömte az MNB a vs.hu-t

Az Index írta meg a Magyar Nemzeti Bank 2013 végén indított, gigászi reklámkampányának részleteit. A Matolcsy György vezette jegybank akkor hatmilliárd (!!!!) forintot osztott szét a jegybanki hitelprogram reklámozására.

Még a gecinap előtt voltunk, ezért a tendert egyedüli pályázóként a Simicska-közeli IMG vitte el. A közérdekű adatok kikérése után derült most ki, hogy az egész hatmilliárdos keret el is ment 2014-ben, viszont a szerződések úgy voltak megfogalmazva, hogy pontosan nem lehet megmondani, ki mennyit kapott, csak becslések vannak.

Az biztos, hogy rengeteg pénz ömlött azokba a szektorokba, ahol Simicska ekkor még erős volt: a köztéri plakátokra és a rádióba.

Az látszik még, hogy az MNB reklámköltése irtózatosan piactorzító volt, a TV2-től egymilliárd forintért rendeltek hirdetéseket.

Az online piacon pedig azt látni, hogy az MNB hirdetéseken is keresztül tömte a 2014-ben elhagyagolható olvasottsággral rendelkező, de Matolcsy unokatestvéréhez köthető vs.hu-t. Azóta kiderült, hogy az MNB alapítványai keresztül több mint félmilliárd forintot kapott a vs.hu _"""pályázatokon"""_ keresztül.

A pályázatok fontosságáról a New Wave Media ügyvezetője, Száraz István 2014-ben beszélt már:

Most az derült ki, hogy az Index becslései szerint éves szinten összesen bruttó 270 millió forintért hirdethetett a jegybank a vs.hu-n. Ami nem a legokosabban elköltött pénznek tűnik, mivel a lap olvasottsága messze elmaradt ekkor a nagyobb portálokétól. A vs.hu mellett az Origó szerepelt még jobban az online lapok között.