Megijedtek a lakók, hogy a nyakukba csúszik a Várba épített garázs

A kormányzat egy részének a Várba költöztetése azzal is jár, hogy nagyobb igény lesz parkolóhelyekre. A Vár környékén összesen öt helyen épül mélygarázs, 12 milliárd forintból.

Ebből az egyik a Lovas utcánál lesz, kétszintes, 173 autó fér el benne.

A helyszínválasztás különös, mert 80 éve ott már megcsúszott a fal.

Az Index azt írja, hogy a lakók, amint tudomást szereztek a tervezett építkezésről, tiltakoztak a polgármesternél. Nagy Gábor Tamás, a kerület vezetője azt válaszolta, hogy természetesen tudomásuk van a terület érzékenységéről, de az előkészítéskor végig figyelembe vették a terület sajátosságait, és az volt a cél, hogy „a megépítendő szerkezet a lehető legkevésbé befolyásolja a megszokott környezetet”.

Az ugyanakkor furcsa, hogy a válasz szerint még nincsenek meg az építkezés elkezdéséhez szükséges részletes statikai vizsgálatok, azokat csak a kivitelezési tervek kidolgozásakor készítik el.

Az építkezés kockázatára vonatkozó kérdések helyett a polgármester azokra a felvetésre válaszolt inkább, amelyek a megnövekedett forgalomról szóltak. Szerinte ezzel sem lesz gond, mert a „tapasztalatok azt mutatják, hogy az ilyen garázsok általában nem 100 százalékban telnek meg minden nap”. A csúcsidőkre várható 80-100 jármű pedig nem jelent majd elviselhetetlen terhelést az úthálózaton.

Hajnal Géza, a Budapesti Műszaki Egyetem vízépítési és vízgazdálkodási tanszékének docense az Indexnek azt mondta, hogy megítélése szerint a Lovas úti mélygarázs nem feltétlenül okoz veszélyt, mert a várfalon kívülre esik, így nem érinti a mészkőüregeket. Keresték már a lakók is, nekik azt tudta mondani, hogy amennyiben jól építik meg a mélygarázst, a lakóépületek pincéi, kamrái sem fognak vizesedni, beomlani, tehát még akár hasznos is lehet. A siker azonban az építés minőségén múlik.

A mélygarázs egyébként viszonylag messze lesz az az új Miniszterelnökségtől, viszont használni tudja majd az MNB-nek az egyik, Várba költöző alapítványa.