Visszavonom a feljelentést, ha elmondod, miért akartál kinyírni

közlekedés
2016 május 30., 12:27
comments 756

Az a közlekedés természetes velejárójának számít, hogy néha felhúzzuk magunkat másokon, de van az autósoknak egy típusa, akik ilyenkor valamiért nem azon vannak, hogy a normális emberekhez hasonlóan minél gyorsabban kikeveredjen ebből a helyzetből, hanem elborul az agyuk, és mindent megtesznek, hogy megbüntessék azokat, akik felhúzták. A közúti izmozásnak több fokozata van, akiket az egyszerű mutogatás és dudálás nem nyugtat meg, kilométereken át képesek üldözni a másikat, a legsúlyosabbak pedig még a kormány is ráhúzzák, hátha belezúg az árokba.

Balogh Arnó szombaton az utóbbival futott össze, akinek köszönhetően végül a szalagkorlátnak csapódtak. Most a Facebookon, nyílt levélben fordult ahhoz a skodáshoz, aki a hétvégén majdnem megölte őket.

photo_camera Ennyi maradt az autójukból az idióta miatt
Arnóék szombat délután haladtak az M0-áson, a külső sávban a Megyeri híd irányába Csömör és az M3-as között, amikor valaki a BOSCH céges Skodájával elkezdte tolni őket hátulról. Jócskán a követési távolságon belül haladva elkezdett velük izmozni, hogy miért csak 110-zel mennek, pedig azon a szakaszon nem is mehettek volna gyorsabban. Ráadásul ez teljesen felesleges volt, mert a belső sávban lazán elhúzhatott volna mellettük, ha már ilyen rohadtul siet.

De a Škoda nem akart eltűnni, csak egyre közelebb húzódott hozzájuk, a visszapillantóból látták, ahogy a vezető magából kikelve üvölt a kormány mögött és folyamatosan nekik mutogat. Egy idő után Arnó megunta, hogy ennyire a seggükben van, és visszamutatott a skodásnak, hogy bekaphatja, előzzön, ha akar.

Erre a Škoda a megengedett 110 km/órás sebességkorlátot túllépve végre elhúzott mellettük, de amint eléjük került, úgy bevágta satuféket, hogy Arnónak már nem maradt ideje fékezni, csak úgy tudta elkerülni az ütközést, hogy félrerántotta a kormányt, és egy 360 fokos fordulat után a szalagkorlátnak csapódtak.

„Csak a Jóistennek köszönhető, hogy nem történt komoly bajunk, de az autónk alaposan összetört”

- írta Arnó a levélben.

A Skodát persze nem hatotta meg, hogy balesetet okozott. Mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga, rátaposott a gázra, és elhúzott. Arnó szerint nagy szerencséjük volt, hogy még elkapták a szalagkorlátot, mert pár méterrel arrább már csak az árok fogta volna meg őket. Az autója most használhatatlanra tört, a szerelők még nem tudták megmondani neki, hogy egyáltalán rendbe lehet-e hozni.

A baleset után közúti veszélyeztetés miatt feljelentést tett a rendőrségen. A Škoda rendszámát sajnos nem tudta felírni, és azon a szakaszon kamerák sincsenek, csak abban biztos, hogy egy céges autó volt. A rendőrség szerint nincs sok esélye, hogy rendszám nélkül megtalálják.

Arnó a Facebookon azt írja, hajlandó visszavonni a feljelentést, ha a skodás megkeresi, és megmagyarázza, hogyan tud valakinek úgy elszállni az agya, hogy mások életét veszélyeztesse:

„Igazából engem sokkal jobban érdekelne az, hogy mi játszódik le egy ilyen elmeroggyant fejében, amikor ilyet csinál. Azt biztos láttad, hogy mi pörgünk, majd ütközünk. Ebből kiindulva két eset lehetséges:
- hazamentél, megsimogattad a gyermekeid fejét, majd öt perc magányodban elmerengtél azon, amit tettél,
- vagy esetleg elmentél este a barátaiddal sörözni, és büszkén elújságoltad nekik, milyen jól móresre tanítottál valakit az úton.
A Te érdekedben remélem, hogy valamelyik megtörtént, már csak azért is, mert akkor van remény és nem vagy teljesen elveszett ember. Ha viszont egyik sem következett be, és semmilyen formában nem érintett meg a dolog, akkor tényleg komoly a baj!”

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.