A Peugeot is beszáll az elektromosroller-bizniszbe

2016 május 31., 07:59

Az elektromos roller nagyon hatékonyan gyorsítja, teszi gazdaságosabbá és persze szórakoztatóbbá a városi egyéni közlekedést, ha ügyesen kombinálja az ember tömegközlekedéssel vagy autózással. Nem egy elektromos rollert bemutattunk már a Verdén (legutóbb ezt a jószágot), de olyan gépről, amit autógyártó készítene, eddig nem hallottunk. Mondom, eddig, mert most itt van ez:

photo_camera Peugeot e-Kick

Az e-Kick névre keresztelt, a svájci Micro One-ból pözsóssá dizájnolt roller forgalmazását 2016 utolsó negyedévében kezdi meg a Peugeot. A gép adatait áttekintve a mindössze 8,5 kilós tömeg ütötte meg a szemünket. Egy ilyen könnyű rollert ki-be pakolgatni a csomagtartóból/ba, felvinni a buszra, levinni egy lépcsőn a metróhoz varázslatosan egyszerű egy összecsukható bringához vagy egy átlagos, jellemzően legalább 15 kilós elektromos rollerhez képest.

A csekély súly viszont szükségszerűen szűkös akkukapacitással párosul, így a roller katalógus szerinti hatótávolsága mindössze 12 km, ami lítium-ion akkus, korszerű géphez képest nem valami sok. A végsebesség 25 km/h (az európai piacon elektronikusan korlátozzák ennyire az elektromos rollereket), az 500 wattos teljesítmény viszont igen intenzív gyorsításokat tesz lehetővé.

link Forrás

A roller összecsukva a kormánynál fogva a hátsó kerekén kényelmesen húzható, nem kell cipelni, ha nem rajta állunk épp, hanem sétálva visszük valahová.

A roller értékesítését összekapcsolják az új 3008-as szabadidőautó piaci bevezetésével, de nem csak marketing-szempontból, hanem műszakilag is. A rollert ugyanis a Peugeot 3008-as csomagtartójában kialakított dokkolóban lehet majd rögzíteni és tölteni is, az autó mozgásda közben. A Micro One a specifikáció szerint 60 perc alatt tölthető fel teljesen lemerült állapotról, szóval ha valaki félórányi autózásra lakik a nagyvárostól, ahol dolgozik és ingázásra akarja használni majd a gépet, gyakorlatilag ki sem kell vennie a rollert soha a csomiból, csak amikor a P+R-ből elindul reggel a melóhelyre.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.