A kormányközeli reklámügynökségek tulajdonosai is mérhetetlen pénzt vittek haza

Nehéz a végére érni az osztalékokat hazacipelő kormányközeli üzletembereknek. A nagyhalak üzleti teljesítményét itt tekintettük végig, a kormánynak tanácsot adókat pedig itt. Most következzenek az állami és állami céges megrendelők mellett piaci ügyfeleknek legfeljebb csak elvétve dolgozó kormányközeli reklámügynökségek.

Ők is arattak:

Kuna Tibor

Az üzletember úgy érzi, hogy Isten őt a profittermelésre jelölte ki, és mennyire igaza volt. Fő cégéből, a Trinity Communications Kft-ből 630 millió osztalékott vett ki a 2015-ös év után, a Young and Partners Kft-ből további 250 millió forintot.

Kuna Tibor tehát két cégéből 880 millió forint osztalék tulajdonosa lett a tavalyi év után.

Ez komoly javulás a 2014-es, összesen 463 millió forintos osztalékbevétele után.

Kuna Tibor. Fotó: 444

A Trinity árbevétele 2,5 milliárdról 4,5 milliárdra emelkedett, ebből sikerült 641 milliós adózott nyereséget elérni – ez utóbbi több mint kilencszerese a 2014-es 69 milliónak. A Young and Partnersnél visszaesett az árbevétel (2,2 milliárdról 1,3 milliárdra), de a nettó profit itt is szép 261 millió forint volt. Azaz a Trinitynél 14,2 százalékos a nettó profitráta, a Young and Partnersnél pedig 19,9 százalékos.

Csetényi Csaba és Krskó Tibor

Csetényi Csaba – akinek lakcíme megegyezik Rogán Antal propagandaminiszter Pasa Parkos lakcímével, ám határozottan tagadja, hogy ennek köze lenne üzleti sikereihez – és régi üzlettársa, Krskó Tibor szintén eredményes évet tudhatnak maguk mögött.

Csetényi Csaba. Fotó: Botos Tamás / 444

Csetényei cégei között az Affiliate Network 260 millió 302 ezer forint adózott eredményt ért el, a Network 360 (korábban HG 360) pedig 440 millió 103 ezer forintot. Csetényi úgy rendelkezett mindkét esetben, hogy „az adózott eredmény teljes összegére osztalék kifizetést állapítok meg”.

Azaz 700,4 millió forintot vett ki a két cégéből osztalékban.

Ez bámulatos növekedés alapozta meg: Network 360 árbevétele a 2014-es 589 millióról 4,6 milliárdra ugrott, az Affiliate Network bevétele pedig 5 millióról bővült 742 millióra. (Előbbi cég 10 százalékos, utóbbi pedig a nemzetközi szinten is bámulatos 39 százalékos [!] nettó profitrátának felel meg.)

Krskó Tibor HGY Invest nevű cége (ebből pont 2015 legelején szállt ki Csetényi) 482 millió forint adózott eredményt ért el, amiből ő – a kormányközeli üzletemberek között komoly mértékletességet tanúsítva – csak

316 millió forintot

vitt haza osztalék formájában. A HGY Invest a cégcsoport központi cége, ide csatornázódik be a többi cége (Kod Media, Media Services Company, Hamu és Gyémánt, Epicure Events és még pár cég) nyeresége.

A kettejük érdekeltségébe tartozó Szivar Torony Bt. 1,1 milliárdos árbevételével az ország legnagyobb nemzeti trafikjai között lehet, de mindössze csak 33,7 millió forint osztalékon osztoznak a tagjai.