Évi 1000-1200 magyar busz gyártását szeretné elérni Varga Mihály 2019-re

Tbg
közlekedés
2016 június 10., 18:24
comments 142

A kormány véglegesítette pénteken a buszgyártási stratégiát, amely a következő három évben mintegy 30-35 milliárd forintos hazai támogatást igényel, és amely alapján jelentős kapacitás- és munkaerő-bővülés várható az ágazatban.

Ezt Varga Mihály gazdasági miniszter mondta Mosonmagyaróváron, a Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. jubileumi és csarnokavató ünnepségén az MTI-nek.

A Kühne a Kravtexszel együtt a Credókat is gyártó legnagyobb hazai buszgyárnak számít.

Ezzel a gyár az Autopro szerint évente 500 darab busz vázának gyártására lesz képes, a buszokat Győrben szerelik össze. Az új Credók Euró VI-os motorral vannak szerelve, és fejlesztik a 12 méternél hosszabb csuklósaikat is.

A Credo külföldi piacokon nem nagyon jelent meg, de az elmúlt húsz évben 1200 buszt adtak el itthon vidéken, bár az utóbbi időben - noha mind a fővárosi, mind a vidéki buszflották jelentősen elöregedtek - nem túl nagy sikerrel indultak a magyar közbeszerzéseken, egy legutóbbi volános tenderen mindössze egy centivel maradtak le a kiírásról.

Varga a ceremónián elmondta, hat nagy, buszgyártással foglalkozó cégre épít a kormány. El szeretnék érni, hogy mindenhol létrejöjjön az a kapacitás, amely biztosítja a sorozatgyártás lehetőségét.

A kormányzati támogatás mellett szükség lesz arra is, hogy a hároméves programban az üzemek hitelfelvétellel részt tudjanak venni a beruházásokban, mondta a miniszter.

A kormány: évi 1000-1200 magyar busz 2019-re

A kormány célja, hogy három év múlva évente 1000-1200 új autóbuszt gyártsanak Magyarországon, amellyel párhuzamosan több mint ezer új munkahely jöhet létre.

A Mosonmagyaróváron és Győrben működő Kühne-Kravtex cégcsoport 1999 óta foglalkozik autóbuszok gyártásával. A Kühne Zrt. csarnokaiban készülnek a vázak, ott történik a festés-fényezés, míg az összeszerelés a Kravtex Kft. telephelyén.

A januárra elkészült, de a jubileumi ünnepségen felavatott új csarnok felhúzása mintegy 600 millió forintba került. Itt a későbbiekben új, daraboló-, csőhajlító- és hegesztő munkaállomásokat alakítanak ki.

A Kravtex-Kühne gyártósorairól eddig évente 100-120 busz került forgalomba, de a cégcsoport akár 500 jármű előállítására is képes lenne, amennyiben több megrendelést kap, ezt előmozdíthatja a kormányzat buszgyártási stratégiája, vélik a cégcsoportnál.

A Kühne Zrt. bevételének nagyobb hányadát teszi ki a buszgyártás, de 2020-ig a mezőgazdasági gépek értékesítésének összegét is szeretnék megduplázni.

A nyilvános adatok szerint a mosonmagyaróvári cég 2014-es nyeresége mintegy 370 millió forint volt. Alkalmazottainak száma jelenleg 440 fő. (MTI/Autopro)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.