A mobilgát megépítése után „helyi értéknövekedési adót” kellene fizetniük a római- parti hullámtérben élőknek – tudta meg az Index. Tarlós szerint így az ingatlanspekulációnak még a vádja sem merülhet fel.
Azt még a főpolgármester sem tudta megmondani, mekkora lesz az új adó mértéke, de biztosított mindenkit, hogy a szakemberek ezt majd pontosan kiszámolják. Hozzátette, hogy a fővárosnak joga van ilyen adót kivetni. A főpolgármester úgy számol, hogy a mobilgát engedélyezése nyárra befejeződik, a nyomvonalat pedig már ki is jelölték. Közölte, hogy a gát nyomvonalának módosítása miatt nagyjából 500 fával kevesebbet kell majd kivágni a Duna mellett. Elmondta, hogy a összedobják a pénzt egy faátültető gépre, ami 38 cm átmérőig 93%-os hatékonysággal ülteti át a fákat.
A 3-as metró kocsijairól elmondta, hogy azok darabjainak túlnyomó része új, de nem mindegyik, így szerinte joggal nevezhető felújítottnak, nem pedig újnak. Tarlós úgy számol, hogy a 3-as metró felújítása miatt a pótlásra 150 csuklós busz kell. Kiírták az új buszokra a tendert, és van nyertes is. A főpolgármester szerint ugyanakkor a kormány szolgáltatásvásárlást akar, hogy magyar buszok legyenek Budapesten.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.