Sadiq Khan, London új - első muszlim - főpolgármestere már húzott egy-két váratlant hivatalba lépése óta: legutóbb például kitűzte a homofóbia elleni küzdelem nemzetközi napján a szivárványszínű lobogót a városházán.
Most hétfőn azt jelentette be, hogy megtiltja a body-shaming-et a városi tömegközlekedési eszközökön és megállókban, azaz nem jelenhetnek majd meg olyan reklámok, amik alkalmasak arra, hogy testképzavart idézzenek elő a fiataloknál. Mint például ez:
Angliában tavaly nagy felháborodást keltett az a fenti tweeten látható Protein World-kampány, aminek eltűntetésére 70 ezer aláírás gyűlt össze egy change.org-on megjelent petíción. Khan egyetért a törekvéssel, ezért most a londoni tömegközlekedési eszközökön a teljes tiltás mellett döntött.
"Két lány apja vagyok, és aggasztónak találom azokat a reklámokat, amik alkalmasak arra, hogy - különösen a nők esetében - szégyenérzetet keltsenek másokban a saját testük miatt" - nyilatkozta közleményben a főpolgármester, aki arra kérte a londoni tömegközlekedési vállalatot (Transportation for London), és a hirdetései felületeket értékesítő ügynökségeket, hogy júliustól hozzanak létre egy olyan bizottságot, amely vizsgálja, mely reklámok idézhetnek elő szégyenérzetet az utasokban. (Quartz via Evening Standard)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.