A napokban nemcsak az derült ki, hogy a Facebook néhány éven belül teljesen átállna a videókra, vagy hogy már azokat a felhasználókat is követni kezdi a Facebook, akiknek nincs is profiljuk.
Az eddig is morálisan, sőt akár jogilag is kérdéses módszerekkel dolgozó techóriásról most azt tudta meg az Adweek, hogy a Facebookba új mérőrendszereket és információs programokat építenek be, amiknek hála a facebookozók könnyebben megtalálhatják a számukra releváns vagy érdekes üzleteket, de egyúttal a Facebook miknden eddiginél több információt ad ezeknek az üzleteknek a felhasználóiról, abban a pillanatban, amikor átlépik a bolt küszöbét.
Ennek a legfontosabb eleme az, hogy a Facebook azt, hogy hol vagy, illetve a hirdetésekre adott reakcióidat veszi figyelembe, és amikor meglátogatsz egy partnerüzletet, miután a Facebookon láttad a reklámját, a Facebook tudni fog róla, és valószínűleg a bolt is. Egyébként a Google ugyanezt igyekszik csinálni, de a Facebook megelőzné, ha össze tudná kötni a hirdetés megtekintését a tényleges eladással. A felhasználó szemszögéből valahogy így működne a rendszer:
A Facebook persze azt mondja, hogy fontos neki a privacy, és nem akarja megosztani az üzletfeleivel a felhasználók adatait, csakhogy az mindig változik, hogy a felhasználók melyik – például a demográfiai – adatait teszi nyilvánossá.
A cég tavaly szeptemberben kapcsolt rá a megfigyelésünkre, amikor elkezdte felhasználni azokat az információkat is, amik olyan oldalakról származnak, ahol van beágyazott like- vagy share-gomb. (Extremetech)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.