Ma tíz éve, hogy forgalomba álltak az első Siemens Combino villamosok a Nagykörúton - emlékeztetett az MTI. Az 54 méter hosszú szerelvények akkor a világ leghosszabb egyterű villamosának számította, de azóta Budapest újabb rekordot döntött: a néhány hónapja üzembe helyezett CAF Urbos villamosok még két méterrel hosszabbak.
Összesen negyvenet rendelt a főváros a sárga hernyóból: az első 2006 márciusában, az utolsó következő év májusában érkezett a fővárosba. A villamosok és a pálya kialakításának teljes költsége 40 milliárd forint volt. Volt azért velük gond elég: alumínumváz cseréje miatt eleve két évvel később érkeztek meg a gépek, de az ajtóhibák és rongálások miatt is szüneteltetni kellett a használatukat.
Idén, az évforduló alkalmából a BKV nyílt napot tart a szerelvények otthonául szolgáló Hungária kocsiszínben.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.