Döbbenetesen kínosan, egy Futball-sziget reklám alatt magyarázkodik Kuna Tibor a Futball-sziget állami támogatásáról

Olyan kínosan alákérdező interjú jelent meg az állami reklámokkal teletömött pestisracok.hu-n Kuna Tiborral, a kormányközeli reklám-közbeszerzési extraprofit Isten által kijelölt beszedőjével, hogy azt nekünk kínos olvasni.

Kuna Trinity nevű cégéről mi írtuk meg, hogy egyrészt napi félmillióért bérli a fővárostól a Margitszigeti Atletékai Centrumot, és az itt rendezett, Futball-sziget nevű, egyébként nyilván tök népszerű rendezvényt állami vállalatok – elsősorban az MVM és a Szerencsejáték Zrt. – 376 millió forinttal támogatják.

A Kunával folytatott píárbeszélgetés véletlenül pont a Futball-sziget reklámja alatt jelenik meg,

de nem is ez a legkellemetlenebb benne, hanem hogy ilyen kérdéseket kap, hogy pl. „Az ön üzletfilozófiájára jellemző, hogy nem bujkál a kérdések elől, hanem olykor házhoz is megy értük” – ami többek között azért is vicces, mert mi feltettük a rendezvény költségvetésével kapcsolatos kérdéseinket a Trinitynek, választ azonban nem kaptunk.

Ennek a blognak viszont elmondja Kuna, hogy a MAC-ért egy hónapra kifizetett húszmillió forint, úgy tudja, "a centrumnak valaha kifizetett legnagyobb bérleti díjnak számít" – ami egyben lehet, hogy igaz, de félrevezető, hiszen napra lebontva nyilvánvalóan nem, piaci cégek által szervezett rendezvényekre jellemzően napi 1-2 millió forintért adják a ministadiont.

De egyébként is nagyon drága a rendezvény, mert „itt van a száznál is több biztonsági őr és szervező, aki egy-egy nagy meccsen a biztonságra vigyáz, a harminc napig bérelt óriáskivetítő, a rengeteg berendezés és eszköz. Egy-egy magyar meccs utáni helyreállítási költség volt akkora, mint máshol egy rendezvény.

Ezzel együtt Kuna nem tagadja, hogy állami vállalatok és állami közbeszerzési tenderek haszonélvezője, sőt.

„S csak természetes, ha az ember nem veszteséget akar gyártani egy-egy rendezvénnyel.”

Egy picit sértett is, hogy sokan irigyek az általa zsebre rakott közpénz-százmilliókra.

„Miért is kéne szégyellni, ha az amibe rengeteget fektettünk, bevált és működik, és megveszi az, akinek szántuk?”

Azzal is elégedett, hogy az állami kommunikációs közbeszerzéseket összesen három cég nyerheti, köztük is kitüntetett helyzetben övé:

„A rendszer alapvetően jó, nagyon helyes, hogy végre rendet tettek ebben a világban.”

Kuna Tibor annyira komolyan veszi a dolgokat, hogy a miniszterelnök Facebook-bejegyzéséből vett felirattal szurkol:

„Láttuk a fotókon, hogy a magyar meccsek alatt egy “Na, ugye!” feliratú pólóban szurkolt. Honnan az idézet?

Amikor a norvégok ellen játszva elnyertük az EB-részvételt, a miniszterelnök ezt a két szót posztolta ki a Facebook-falára. Szerintem ez a két szótökéletesen kifejezi, hogy mi a helyzet a mai magyar labdarúgásban. De számomra van egy másik jelentése is, ez pedig a Futball-szigetre vonatkozik, hogy Na, ugye!, lehet itthon is igazi szurkolói élményt nyújtani.”