Brüsszel informálisan megüzente a magyar kormánynak: felejtse el, hogy támogatást kap az M3 metróvonal felújítására.
A Népszabadság írja ezt, és a lap szerint a szigornak az az oka, hogy a magyar koncepció csak szimplán felújítaná a már lerohadt pályaelemeket, de semmilyen innovációt nem irányoz elő, ez pedig nem tetszik az EU-nak. Például végül elhagyták a tervből a pálya meghosszabbítását Káposztásmegyerig, az akadálymentesítést is csak részlegesen valósítanák meg, és a metrókocsi-tender körüli anomáliák sem tetszenek a döntéshozóknak.
A kormány ettől még benyújtja a támogatási kérelmet, de sok reményük nincs arra, hogy lesz pénz. A garancia feltételes, így a főváros hitelfelvételre kényszerülhet, aminek értéke elérhető 139 milliárd forintot, és a napilap úgy tudja, már meg is kezdődtek a puhatolózó egyeztetések a Európai Beruházási Bankkal (EIB) a hitelről - legalábbis erről tájékoztatták Tarlós István főpolgármestert a legutóbbi kormányülésen.
A hitelt a főváros venné fel, állami garancia mellett, még inkább kiszolgáltatva magát a kormányzati segélyezésnek. (Népszabadság)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.